Освітні програми, що реалізуються в закладі освіти
Освітня програма, якою користується ЗДО№4: програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» рекомендованої Міністерством освіти і науки України (лист Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України від 06.12.2021р. №22.1/12-Г-751)
Перелік освітніх компонентів, визначених освітніми програмами
Базовий компонент дошкільної освіти є Державним стандартом дошкільної освіти України, який реалізується програмами та навчально-методичним забезпеченням, що затверджуються Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.
Базовий компонент дошкільної освіти спрямовує зусилля батьків, педагогів, психологів на розвиток творчого потенціалу дитини, що має свої особливості у дошкільному дитинстві, на своєчасне підтримання досягнень індивідуальної своєрідності неповторного життєвого шляху дитини, забезпечення психолого-педагогічного супроводу розвитку дитини у дошкільні роки.
Базовий компонент визначає зміст і структуру дошкільної освіти за його інваріантною і варіативною складовими. Організація життєдіяльності дітей з урахуванням освітніх ліній, що включені до інваріантної та варіативної складових, дає змогу забезпечити належний рівень соціально-особистісного розвитку дітей дошкільного віку в структурі неперервної освіти.
Основні ідеї Державного стандарту
- пріоритет гуманістичної педагогіки, спрямованої на гуманне ставлення до дитини;
- природовідповідність освіти, за якою в дитини треба розвивати задатки та здібності, зберігаючи її природу;
- спільна відповідальність держави, громади, сім’ї та педагогічних працівників за рівень освіти дітей.
Оновлений Стандарт має на меті зберегти самоцінність дошкільного дитинства; визначити вимоги до рівня розвиненості, освіченості та вихованості дитини старшого дошкільного віку та забезпечити наступність між дошкільною та початковою ланками освіти.
Ціннісні орієнтири та базові принципи
Ціннісні орієнтири |
|
---|---|
Традиційні |
Нові |
|
|