ЗДО № 4, Дубно
Рівненська область, Дубенський район

Стратегія розвитку ЗДО№4 на 2023 -2028 роки

 

 

 

 

ВСТУП

Становлення України як демократичної держави, входження її в єдиний європейський простір зумовлюють прогресивні зміни у стратегії розвитку національної системи дошкільної освіти, яка має бути максимально адаптована до змін, що відбуваються в економіці та суспільстві.

Дошкільна освіта як перша самоцінна ланка має гнучко реагувати на сучасні соціокультурні запити, збагачувати знання дитини необхідною якісною інформацією, допомагати їй реалізувати свій природний потенціал, орієнтуватися на загальнолюдські та національні цінності.

Дошкільна освіта - цілісний процес, спрямований на:

- забезпечення різнобічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб;

- формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.

Головна мета дошкільної освіти – виховувати зрілу особистість, в якої сформовані дитячий світогляд, прагнення домогтися успіху, впевненість у собі, почуття власної гідності, емоційна сприйнятливість та вольові риси характеру.

Завданнями дошкільної освіти є:

● збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини;

● виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

● формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;

● виконання вимог дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;

● здійснення соціально-педагогічного патронату сім'ї.

У Стратегії враховано пріоритетні завдання роботи закладу дошкільної освіти, організаційні шляхи їхньої реалізації, обґрунтовано ресурсні потреби та умови реалізації ціннісних пріоритетів особистості. Вона спрямована у площину відкритості закладу, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість освітнього процесу, зміст, методи, форми навчання, розвитку і виховання, система контролю та оцінювання, управлінські рішення, відповідальність педагогічних працівників.

Терміни і поняття, які використовуються:

Стратегія - це загальний, недеталізований план, що охоплює довготривалий проміжок часу, спосіб досягнення важливої мети.

SWOT-ана́ліз - застосовується у процесі стратегічного планування, що полягає в розділенні чинників і явищ на чотири категорії:

 сильних (Strengths),

 і слабких (Weaknesses) сторін проєкту,

 можливостей (Opportunities), що відкриваються при його реалізації,

 та загроз (Threats), пов'язаних з його здійсненням.

 

Місія - об'єднавча ідея, яка допомагає розставити пріоритети, сприяє розвитку всередині організації та допомагає з'ясувати стратегію розвитку.

Візія - це бачення уявного майбутнього організації, те ким вона хоче бути. Візія описує стан, в якому повинна опинитися організація - ідеальна мета.

Цінності - це уявлення, явища, поняття, вимоги, що притаманні людині, спільноті.

Стратегічні цілі – цілі, які визначають стратегічний план.

Стратегі́чне планува́ння - це довгострокове планування на основі проміжних цілей. Стратегія визначається головною ціллю та проміжними цілями, які дозволяють досягнути головної цілі.

Діти з ООП – діти з особливими освітніми потребами.

Паспорт Стратегії розвитку ЗДО №4

Назва: Стратегія розвитку закладу дошкільної освіти

Нормативно-правова база:

1. Конституція України;

2. Закони України:

- «Про освіту»;

- «Про дошкільну освіту»;

- «Про охорону дитинства»;

3.  Базовий компонент дошкільної освіти (наказ МОН від 12.01.2021 №33);

4. Постанова КМУ від 03.03.2021 р. «Про затвердження Національної економічної стратегії на період до 2030 року»;

5. Положення про заклад дошкільної освіти (в редакції постанови КМУ від 27.01.2021 р. №86);

6. Порядок організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти (постанова КМУ від 10.04.2019 №530, зі змінами від 28.07.2021 р. №769);

7. Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (постанова КМУ від 21.08.2019 №800);

8. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (із змінами) від 24.03.2021 р.;

9. Наказ Державної служби якості освіти від 30.11.2020 р. №01-11/71 «Методичні рекомендації з формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО»;

10. Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 р. №234;

11. Наказ МОН України від 20.04.2015 р. №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності»;

12. Положення про атестацію педагогічних працівників (наказ МОН від 09.09.2022 №805).

Розробник: Заклад дошкільної освіти №4 Дубенської міської ради

Керівник: Кондратюк Тетяна Павлівна

Авторський колектив: Кириченко Тетяна Василівна, Хмара Тетяна Валеріївна, педагоги, завідувач господарством, медична сестра.

Учасники Педагоги, діти, батьки

Мета Створити безпечне освітнє середовище закладу, що забезпечить потреби дітей у якісній освіті та потреби педагогів у розвитку власної професійної компетентності

 

 Завдання

Створити умови для:

Ø забезпечення якісного управління освітнім процесом та системного підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі;

Ø особистісно-орієнтованого, діяльнісного підходу у становленні цілісної особистості дошкільника;

Ø удосконалення професійної компетентності педагогів як в умовах закладу дошкільної освіти, так і в системі підвищення кваліфікації;

Ø забезпечення доступності здобуття дошкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, створення умов для їх соціалізації;

Ø організації умов для збереження психофізичного здоров’я дошкільників через впровадження здоров'яформуючих і здоров'язбережувальних технологій;

Ø формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку шляхом створення мовленнєвого розвивального середовища;  

Ø реалізації освітньої роботи з дітьми на підставі особистісної та соціально орієнтованої моделі спілкування у тріалі «педагог – дитина – батьки».

Терміни реалізації  2023-2028

Етапи реалізації

Організаційно-проєктувальний етап (травень-серпень 2023)

Розробка Стратегії розвитку ЗДО;

визначення основних стратегічних, операційних цілей, заходів і механізмів розвитку;

виявлення ресурсів (людських, матеріально-технічних, фінансових) реалізації Стратегії.

Етап реалізації Стратегії (вересень 2023– травень 2028)

Практична реалізація стратегічних цілей Стратегії;

організація моніторингового спостереження за результатами; координація дій.

Ресурсне забезпечення

Ø Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів з метою удосконалення матеріально-технічної та методичної бази закладу.

Ø Підвищення ефективності надання освітніх послуг.

Ø Формування іміджу закладу.

Структура

Вступ

Паспорт Стратегії розвитку ЗДО №4

Аналіз діяльності ЗДО №4

Місія, візія, стратегічна мета

Цінності ЗДО №4

Стратегічні цілі та очікувані результати виконання Стратегії розвитку

Стратегічний план розвитку ЗДО №4 на 2023 – 2028 роки

Контроль, корекція й оцінювання Стратегії

Системний моніторинг реалізації Стратегії та її фінансування, участь батьків і громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти

SWOT-аналіз діяльності ЗДО №4  Процес SWOT-аналізу на основі діяльності ЗДО №4 формувався за допомогою блоків питань (напрямків діяльності). SWOT-аналіз проведено з урахуванням тенденцій розвитку, виділених проблемних аспектів, динамічних змін розвитку закладу, визначення можливих зовнішніх впливів та викликів.

 

Напрям діяльності

Сильні сторони

(Потенційні внутрішні переваги)

Слабкі сторони

(Потенційні внутрішні недоліки)

Організація освітнього процесу

1. Організація освітнього процесу спрямована на реалізацію завдань Базового компонента дошкільної освіти, формування ключових компетентностей за різними освітніми напрямами.

2. Реалізація Базового компонента здійснюється за програмами, затвердженими та рекомендованими МОН України. Чітке планування (календарне та перспективне) освітнього процесу.

3. Належний розвиток, навчання, виховання дітей дошкільного віку. Гнучкість, диференціація педагогічного процесу.

4. Організація додаткових освітніх напрямів (гурткової роботи) відповідно до варіативного складника Базового компоненту.

5. Належний рівень програмно-методичного забезпечення для успішної організації освітнього процесу.

6. Компетентнісний, особистісно орієнтований підхід до організації освітнього процесу;

7. Підвищення показника власних напрацювань колективу.

8. Наявність у закладі  мультимедіапроєктора, ноутбука з вільним доступом до Інтернету для проведення освітнього процесу; комп’ютера та принтера для роботи педагогічних працівників, ламінатора.

9. Використання та впровадження педагогами ЗДО інноваційних методик та педагогічних технологій в освітньому процесі з дошкільниками.

10. Систематичне використання в роботі з дітьми інноваційних технологій спрямованих на розвиток логіко-математичного розвитку: «Безмежний світ з LEGO», «педагогічна концепція Карла Орфа.

11. Належний рівень підготовки дітей до навчання в школі.

12.  Різні форми охоплення дітей дошкільною освітою.

13.  Систематично здійснюється внутрішній моніторинг стану і результатів освітньої діяльності щодо виконання програмових завдань.

1. Невідповідність матеріально-технічної бази сучасним стандартам (відсутність технічних засобів навчання для організації освітньої діяльності в групових приміщеннях: ноутбуки, принтери).

2. Недостатній рівень впровадження педагогами ІКТ-технологій в освітню роботу закладу.

3. Відсутність впровадження інноваційних технологій для формування комунікативної та мовленнєвої компетентності дошкільників.

4. Відсутність системності у використанні напрацювань педагогів у роботі з дошкільниками.

5. Невідповідність науково-методичної бази сучасним стандартам. Методичне забезпечення, комплексні та парціальні програми для роботи з дошкільниками фінансуються за власні кошти педагогів та батьків.

7. Відсутність системи у використанні та впровадженні здоров’язбережувальних технологій у роботі з дошкільниками.

8. Небажання деяких педагогічних працівників змінювати підходи та форми роботи до організації освітньої діяльності, впровадження інновацій та педагогічного досвіду.

9. Проведення індивідуальної роботи з дітьми, відсутність зошитів з індивідуальної роботи з дітьми.

10. Відсутність консультативного пункту, мала кількість дітей в короткотривалій групі.

 

 

Управлінські процеси закладу дошкільної освіти

1. Сформовано Стратегію розвитку закладу, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності.

2. Щорічно здійснюється планування роботи закладу, спрямоване на реалізацію актуальних завдань та відстежується результативність його діяльності.

3. В закладі  формується  внутрішня система забезпечення якості освіти та здійснюється її системний аналіз.

4. Авторитет і компетентність керівника закладу.

5. Упровадження інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій в управлінську діяльність.

6. Прозора структура управління закладом. Наявність сайту та його наповнення.

7. Ефективний менеджмент, перевага демократичного стилю спілкування (оптимальність вибору стилю управління колективом).

8. Партнерство у відносинах між адміністрацією і колективом закладу.

9. Чіткий розподіл обов’язків між членами адміністрації.

10. Наявність усталених традицій навчального закладу.

11. Чітке розуміння і прийняття корпоративної системи цінностей.

1. Заходи плану роботи на рік не завжди виконуються в повному об’ємі.

2. Внутрішня система забезпечення якості освіти ЗДО потребує удосконалення.

Формування інклюзивного освітнього простору

1. У закладі функціонують інклюзивні групи для дітей з ООП, які забезпечені асистентами вихователів.

2. Розроблено індивідуальні програми розвитку для дітей з ООП, до розроблення яких залучені батьки.

3. Забезпечується проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) здобувачам дошкільної освіти з особливими освітніми потребами.

4. Заклад тісно співпрацює з ІРЦ щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.

5. Педагогічні працівники застосовують специфічні форми й методи роботи під час роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

 

1. У закладі відсутні фахівці для дітей з ООП з важкими вадами вчитель-дефектолог, вчитель-реабілітолог.

2. Відсутність  ресурсної кімнати.

4. Недостатнє наповнення ігрових зон в групових приміщеннях матеріалами та іграшками для дітей з ООП.

5. Підвищення кваліфікаційного рівня асистентів вихователя.

Освітнє середовище

1. Улаштування території закладу дошкільної освіти та розташування основних приміщень є раціональним та безпечним та забезпечується їх архітектурна доступність.

2. Будівлю  обладнано пандусом для доступу дітей з особливими освітніми потребами.

3. У всіх групових та основних приміщеннях створене предметно-просторове розвивальне середовище, яке відповідає віковим особливостям здобувачів дошкільної освіти.

4. Відсутність нещасних випадків серед вихованців та персоналу.

5. Наявне фізкультурно-спортивне обладнання та інвентар у фізкультурній залі та спортивному майданчику для розвитку рухових якостей дітей.

1. Необхідність систематичного оновлення ігрового обладнання відповідно сучасним вимогам.

2. Необхідність придбання: м’яких  ігрових модулів, сухого басейну, магнітні 2-1 дошки, сенсорна  доріжка, світлові прилади,сенсорні м’ячі різних видів, панно «Нескінченність»

Матеріально-технічне забезпечення

1. Належна матеріально-технічна база закладу.

2. Підключення до мережі Інтернет.

3. Відповідність умов роботи санітарно - гігієнічним вимогам.

4. Наявність енергозберігаючих технологій.

5. Стабільність бюджетного фінансування.

6. Медичний кабінет  забезпечено необхідним обладнанням, надається якісне медичне обслуговування.

7. Харчоблок обладнаний необхідним технологічним обладнанням. Створені умови для якісного харчуванням дітей дошкільного віку.

8. Приміщення пральні обладнане та відповідає вимогам.

9. У закладі наявне освітлення, водопостачання, водовідведення, опалення.

10. Оновлено систему пожежної безпеки, здійснено замір опору та ізоляції.

11. Групові та основні приміщення забезпечені сучасними меблями.

12. Ігрові майданчики на вулиці обладнані пісочницями та малими архітектурними формами.

1. Потребує постійного забезпечення і оновлення інструментарію для огляду дітей медичним працівником.

2. Потребує заміни меблів в молодшій дошкільній групі, дообладнання ігрових осередків.

Управління інформаційними зв’язками, імідж

1. Позитивний імідж ЗДО в місті.

2. Налагоджена система роботи з сім’єю та громадськістю.

3. Тісна співпраця з органами місцевого самоврядування, управлінням освіти.

5. Наявність якісного сайту закладу, сторінки у фейсбуці систематичне наповнення та оновлення.

1. Потребує удосконалення система партнерської взаємодії з батьками вихованців.

2. Низький рівень участі педагогів у конкурсах.

3. Недостатність виділення коштів на незахищені статті.

Можливості

Загрози

1. Наявність професійного конкурентноспроможного кадрового потенціалу педагогічних працівників.

2. Впровадження різних форм підвищення кваліфікації.

3. Створення сучасної системи партнерства ЗДО, сім’ї, громадських організацій.

4. Зацікавленість батьків вихованців в організації освітнього процесу у закладі.

5. Зацікавленість місцевої влади та спонсорів у розвитку ЗДО та розширення партнерських зв’язків.

6. Залучення позабюджетних коштів.

1. Політична нестабільність у зв’язку з воєнними діями

2. Відсутність необхідних фінансових ресурсів для забезпечення проведення освітньо-виховної роботи та забезпечення іграшками згідно Примірного типового положення .

 

Інформаційна довідка

Юридична адреса: місто Дубно, вул..Скарбова, 7, телефон 4-26-60, електронна пошта dnz4sonecko@ukr.net

Заклад дошкільної освіти  функціонує з 20 грудня 1961 року.

Мова навчання – українська.

Проєктна потужність ЗДО №4 становить  98 місць. Функціонує 5 груп (в тому числі 2 інклюзивних групи для дітей з особливими освітніми потребами): 1 група раннього віку, 4 групи дошкільного віку (в тому числі 1 короткотривала група на базі Дубенського ліцею №1). Фактична мережа становить 98 дітей. Заклад працює за п’ятиденним режимом роботи з 07.30 до 19.30 години (3 групи за 10,5 годинним режимом, 1 - за 12-ти годинним режимом). (Під час дії воєнного стану всі групи 10,5 год)

Тип закладу – загального типу розвитку відповідно до Статуту закладу дошкільної освіти №4  Дубенської міської ради (нова редакція), затвердженого рішенням № 2517 Дубенської  міської ради від 10.11.2022р.

Реалізація Базового компонента дошкільної освіти забезпечується Програмами розвитку «Українське дошкілля», в інклюзивних групах за індивідуальними програмами розвитку, складеними на кожну дитину. Освітній процес організовується на основі освітньої програми, схваленого та затвердженого плану роботи на навчальний рік.

 

Кадрове забезпечення  закладу дошкільної освіти

 

Завдання щодо задоволення потреб у догляді, оздоровленні, вихованні та навчанні дітей здійснює педагогічний колектив та обслуговуючий персонал закладу.

 

Кількість педагогів ЗДО № 4 – 14.

 

Директор

Вихователь-методист/ практичний психолог

Вихователі

Асистент вихователя

Музичний керівник

Інструктор з фізичної культури

1

1

9

3

1

1

 

 Директор: Кондратюк Тетяна Павлівна, освіта вища, дошкільна,  стаж    педагогічної роботи 38 років, на посаді завідувача - 25 роки.

Вихователь-методист: Кириченко Тетяна Василівна, освіта вища, дошкільна, стаж педагогічної роботи 32 років, на посаді  вихователя-методиста – 13 років.

Кваліфікаційний рівень педагогічних працівників

 

 

               Атестаційна категорія

        Рік

Спеціаліст

%

Спеціаліст

ІІ кваліфікаційної категорії

%

Спеціаліст

І кваліфікаційної категорії

%

Спеціаліст

вищої кваліфікаційної категорії

%

2022/2023

2

14%

3

21%

3

21%

6

43%

              

Освіта

Вища педагогічна

Вища непедагогічна (технічна освіта тощо)

Середня спеціальна

Середня спеціальна (непедагогічна  - технічна освіта тощо)

Середня (ЗОШ)

Вища педагогічна (вчителі, викладачі)

Вища спеціальна (музкерівники, логопеди, дефектологи, інструктори з фізкультури)

Вища дошкільна

Середня педагогічна (вчителі)

Середня спеціальна не дошкільна (музкерівники, інструктори з фізкультури тощо)

Середня спеціальна дошкільна

1

1

10

0

0

-

2

0

0

 

 

Тип закладу – загального типу розвитку відповідно до Статуту закладу дошкільної освіти №4  Дубенської міської ради (нова редакція), затвердженого рішенням № 2517 Дубенської  міської ради від 10.11.2022р.

Реалізація Базового компонента дошкільної освіти забезпечується Програмами розвитку «Українське дошкілля», в інклюзивних групах за індивідуальними програмами розвитку, складеними на кожну дитину. Освітній процес організовується на основі освітньої програми, схваленого та затвердженого плану роботи на навчальний рік.

Комплексне самооцінювання освітніх та управлінських процесів у 2022-2023 н.р. проводилося робочою групою, створеною наказом від 29.11.2022 р. № 98 «Про проведення комплексного самооцінювання діяльності ЗДО №4»

За результатами комплексного самооцінювання освітніх та управлінських процесів у 2022-203 навчальному році визначено достатній рівень:

- Освітнє середовище закладу дошкільної освіти – достатній рівень.

- Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду – достатній рівень.

- Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти – достатній рівень.

- Управлінські процеси закладу дошкільної освіти – достатній рівень.

3. Місія, візія, стратегічна мета

Місія ЗДО №4: збереження позитивного іміджу і статусу закладу шляхом створення комфортного освітнього середовища, в якому дитина росте і розвивається в умовах довіри, свободи, рівності, що забезпечує емоційне благополуччя та сприяє розвитку фізичного, психічного, соціального здоров’я і повноцінній пізнавальній активності дитини.

Візія ЗДО №4: сучасний простір, що об’єднує однодумців (педагогів, батьків, вихованців) та надихає вдосконалювати себе і світ; заклад для здорових, розвинених, обдарованих дітей, творчих педагогів; територія довіри та можливостей для постійного розвитку дітей, педагогів.

Стратегічна мета ЗДО №4: удосконалення й модернізація сучасного освітнього середовища закладу дошкільної освіти, системні позитивні зміни, підвищення рівня та якості освіти для дітей з особливими освітніми потребами.

Цінності ЗДО №4

Справедливість Справедлива людина високоморальна, здатна піднятися над собою та власними інтересами, завжди робить правильний вибір, у вчинках спирається на загальнолюдські чесноти, зокрема чесність і правильність.

Турбота Турбота як умова виживання передбачає потребу людини розвивати у собі щире бажання допомогти іншому, попіклуватись про нього з прагненням одного дня побудувати турботливе суспільство. Турбота має бути діяльнісною, вона передбачає уміння не лише співчувати, але й співпереживати людині.

Чесність Батьки, педагоги та адміністрація чесно й без надуманих приводів комунікують щодо всього, що стосується розвитку дитини. Претензії чи рекомендації висловлюють безпосередньо тому, кого це стосується.

Довіра Безумовна відкритість у ставленні однієї людини до іншої, що свідчить про бажання спілкуватися без «подвійного дна», з наданням людині права на помилки.

Патріотизм Вдячність та відданість своєму народові - почуття особливої емпа тії до людей та суспільства, в якому людина народилася, виросла й де попри можливі труднощі відбувається фізичний, інтелектуальний та духовний розвиток особистості.

Соціальна відповідальність Дотримання особою вимог обґрунтованих соціальних норм, що вважаються загально виправданими та сприяють ефективній взаємодії членів суспільства й забезпеченню його сталого розвитку

Свобода Право кожної людини на самореалізацію своїх бажань, намірів, ідей – право на те, щоб інші не створювали перешкоди для розвитку особистості. Свобода передбачає волю людини як рушійний фактор її професійної та життєвої траєкторії

Стратегічні цілі та очікувані результати виконання Стратегії розвитку.

 

№з/п

Стратегічні цілі

Очікувані результати

1.

Створення умов для надання якісної освіти

- формування компететностей дітей відповідно до Базового компоненту;

- висока пізнавальна діяльність дошкільників, формування в них

позитивної соціальної поведінки в суспільстві, розвиток самостійності;

- створення безпечних умов для життя та здоров'я учасників освітнього процесу;

- формування соціально-громадянської компетентності;

- створення інклюзивного освітнього простору для дітей з ООП;

 - соціалізація дітей з особливими освітніми потребами;

- підвищення якісних показників здоров’я дітей дошкільного віку;

- забезпечення якісного харчування дітям.

2.

Фахова діяльність педагогічних працівників

 

- розвиток системи академічної доброчесності в закладі;

- формування довіри батьківської громадськості до освітньої діяльності закладу;

- підвищення рівня фахової компетентності педагогічних працівників, сприяння їх саморозвитку;

- поширення кращого педагогічного досвіду за межі освітнього простору закладу;

- активне включення батьків у освітній процес ЗДО;

- створення взаємовигідного соціального партнерства.

3.

Управлінські процеси закладу дошкільної освіти

 

- впровадження сучасних інноваційних технологій в освітній процес;

- високий професійний рівень педагогічних працівників;

- створення психологічно комфортного середовища

4.

Матеріально-технічне забезпечення

 

- оновлення матеріально-технічної бази ЗДО.

 

 

Стратегічний план розвитку ЗДО №4 на 2023 – 2028 роки

Стратегічна ціль 1. Створення умов для надання якісної освіти

Операційна ціль 1.1. Реалізація Базового компоненту дошкільної освіти

Завдання 1.1.1. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею різних компетентностей

Зміст заходу

Відповідальні за виконання

 

Терміни виконання

Відмітка про виконання (примітка)

2023 2024

2024

2025

2025

2026

2026

2027

2027

2028

 

1.1.1.1. Здійснення освітнього процесу за програмами, затвердженими МОН України

Директор, педагоги закладу

+

+

+

+

+

 

1.1.1.2. Реалізація варіативного складника Базового компоненту через організацію гуртків

Директор, педагоги закладу

+

+

+

+

+

 

1.1.1.3. Розробка системи занять та дидактичного забезпечення для роботи з національно-громадянського виховання

Педагоги всіх вікових груп

+

 

 

 

 

 

Завдання 1.1.2. Формування соціально-громадянської компетентності

1.1.2.1. Організація та проведення

заходів з усіма учасниками освітнього процесу з національно-патріотичного виховання, формування любові до рідного краю, історії, культури й традицій свого народу

Педагоги всіх вікових груп, вихователь-методист, музичний керівник

+

+

+

+

+

 

1.1.2.2. Проведення свят із залученням батьків:

- Родинний творчий вечір «Моя Україна»

- Мова моя солов’їна

- Традиції нашої родини

- Андріївські вечорниці

Педагоги всіх вікових груп, музичний керівник

+

+

+

+

+

 

1.1.2.3. Розроблення методичних рекомендацій щодо оформлення національних куточків у групах закладу

Вихователь-методист

+

+

 

 

+

 

1.1.2.4. Облаштування навчально-розвивального осередку з патріотичного виховання в групах дошкільного віку

Педагоги всіх вікових груп

 

+

 

 

 

 

1.1.2.5. Розроблення перспективного плану та конспектів занять про місто для дітей дошкільного віку

Педагоги всіх вікових груп

+

 

 

+

 

 

1.1.2.6. Організація та проведення благодійних акцій, акцій до відзначення державних свят

Педагоги всіх вікових груп

+

+

 

+

+

 

1.1.2.7. Проведення тематичних екскурсій до історичних об’єктів, краєзнавчого музею

Педагоги всіх вікових груп

+

+

+

+

+

 

Завдання 1.2.1. Облаштування безпечного, сучасного, динамічного ігрового простору в групових приміщеннях

1.2.1.1. Оновлення предметно-розвивального середовища дидактичними, ігровими матеріалами та посібниками відповідно до Примірного переліку ігрового та дидактичного обладнання в ЗДО

Директор

+

+

 

+

 

 

1.2.1.2. Створення умов для ігор з піском та водою

Педагоги всіх вікових груп

+

+

 

 

 

 

1.2.1.3. Оновлення куточків усамітнення в групових приміщеннях

Педагоги всіх вікових груп

 

+

 

 

 

 

1.2.1.4. Створення осередку для конструктивної діяльності дошкільників (настільні, універсально-тематичні з різними способами з’єднання)

Педагоги всіх вікових груп

 

 

+

 

 

 

Завдання 1.2.2. Облаштування безпечного, сучасного, розвивального простору на території ЗДО

 1.2.2.1. Оновлення прогулянкових майданчиків сучасним ігровим обладнанням

Директор

 

 

 

+

 

 

1.2.2.3. Розроблення екологічних стежинок

Педагоги всіх вікових груп

 

+

 

 

 

 

Операційна ціль 1.3. Формування інклюзивного освітнього простору

Завдання 1.3.1. Забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП

1.3.1.1. Співпраця з інклюзивно-ресурсним центром, залучення його фахівців до розроблення індивідуальних програм розвитку, консультацій педагогів закладу для надання якісного психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

1.3.1.2. Налагодження зв’язків з родинами вихованців з ООП, залучення їх до команди фахівців з розроблення індивідуальної програми розвитку та іншої необхідної підтримки під час освітнього процесу

Учасники освітнього процесу

+

+

+

+

+

 

1.3.1.3. Забезпечення системної організаційно-методичної та роз’яснювальної роботи серед працівників щодо забезпечення права на освіту дітям з особливими потребами

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

1.3.1.4. Надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) дітям з ООП

Фахівці з надання послуг

+

+

+

+

+

 

Завдання 1.3.2. Забезпечення безпечного розвивального середовища

1.3.2.1. Створення в інклюзивних групах куточків з ігровим, дидактичним матеріалом для індивідуальної роботи з дітьми з ООП

Директор,

педагоги інклюзивних груп

 

+

 

+

 

 

1.3.2.2. Поповнення ресурсного куточку спеціальним обладнанням та матеріалами відповідно до вимог

Директор,

практичний психолог

+

+

 

+

 

 

Операційна ціль 1.4. Створення умов для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я здобувачів дошкільної освіти

Завдання 1.4.1. Формування здоров’язбережувального середовища

1.4.1.1. Забезпечення належного стану медичного обслуговування вихованців

Медична сестра

+

+

+

+

+

 

1.4.1.2. Впровадження в практику роботи здоров’язбережувальних технологій

Інструктор з фіз..вих.

+

+

+

+

+

 

1.4.1.3. Систематичне здійснення медико-педагогічного контролю за фізичним розвитком дітей

Медична сестра

+

+

+

+

+

 

1.4.1.4. Проведення Днів здоров’я (щомісячно в останній понеділок місяця) та Спортивного свята (щоквартально)

Інструктор з

фіз..вих., педагоги закладу

+

+

+

+

+

 

1.4.1.5. Оновлення спортивного обладнання для занять з фізкультури

Директор, інструктор з фіз..вих.

 

+

 

+

 

 

Завдання 1.4.2. Створення умов для якісного харчування

1.4.2.1. Харчування дітей здійснювати відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021р. №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», вимог санітарного законодавства

Медична сестра

+

+

+

+

+

 

1.4.2.2. Дотримання виконання натуральних норм харчування

Директор, медична сестра

+

+

+

+

+

 

1.4.2.3. Формування культурно-гігієнічних навичок у дітей

Педагоги закладу

+

+

+

+

+

 

1.4.2.4. Здійснення контролю за якістю харчування, дотриманням вимог санітарного законодавства

Директор

+

+

+

+

+

 

Стратегічна ціль 2. Фахова діяльність педагогічних працівників

Операційна ціль 2.1. Підвищення рівня професійності та майстерності педагогічних працівників

Завдання 2.1.1. Створення атмосфери академічної доброчесності в освітньому закладі

2.1.1.1. Дотримання принципів академічної доброчесності відповідно до своєї компетенції

Учасники освітнього проц

+

+

+

+

+

 

2.1.1.2. При прийомі на роботу знайомити педпрацівників з Положенням про академічну доброчесність учасників освітнього процесу

Директор

+

+

+

+

+

 

2.1.1.3. Проведення інформаційної роботи щодо роз’яснення та популяризації принципів академічної доброчесності серед учасників освітнього процесу (бесіди, батьківські збори, тренінги, перегляд вебінарів)

Директор, педагоги закладу

+

+

+

+

+

 

2.1.1.4. Розгляд підготовлених до друку методичних матеріалів педагогів на засіданнях методичної ради закладу з метою виявлення використання чужої інтелектуальної праці, видання чужих методичних розробок за свої

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

2.1.1.5. Врахування рівня дотримання норм та принципів академічної доброчесності педагогічними працівниками під час атестації

Члени атестаційної комісії

+

 +

+

+

+

 

Завдання 2.1.2. Створення комфортних умов для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу кожного педагогічного працівника

2.1.2.1. Забезпечення умов для професійного самовдосконалення педагогічних працівників

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

2.1.2.2. Організація співпраці з установами та закладами України, що надають освітні послуги з підвищення кваліфікації

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

2.1.2.3. Вивчення, узагальнення та впровадження досвіду роботи найкращих педагогічних працівників закладу освіти

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

2.1.2.4. Створення системи моніторингу динаміки зростання професійного і творчого потенціалу педагогічних працівників

Вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

2.1.2.5. Створення умов для оволодіння педагогами інноваційними методиками та технологіями навчання

Вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

2.1.2.6. Організація і проведення різноманітних методичних заходів для педагогічних працівників, використання інтерактивних форм роботи з педагогами

Вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

2.1.2.7. Забезпечення обов’язкового проходження педагогічними працівниками курсової підготовки у міжатестаційний період відповідно до перспективного плану

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

2.1.2.8. Створення умов для систематичного поповнення та використання педагогічними працівниками закладу методичного фонду літератури, методичних матеріалів, інтернет-ресурсів

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

2.1.2.9. Моніторинг якості професійної діяльності педагогів закладу (діагностичні карти, анкетування, тестування)

Вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

Операційна ціль 2.2. Педагогіка партнерства

Завдання 2.2.1. Налагодження співпраці з батьками з питань розвитку, навчання і виховання дітей

2.2.1.1.Залучення батьків до участі в освітньому процесі, розвагах, святах

Педагоги закладу

+

+

+

+

+

 

2.2.1.2. Проведення батьківських зборів з використанням нетрадиційних форм роботи

Педагоги закладу

+

+

+

+

+

 

2.2.1.3. Комунікація з батьками через онлайн-сервіси, соціальні мережі, електронні платформи

Педагоги закладу

+

+

+

+

+

 

2.2.1.4. Моніторингові дослідження рівня задоволеності батьків якістю надання освітніх послуг

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

Стратегічна ціль 3. Управлінські процеси закладу дошкільної освіти

Операційна ціль 3.1. Створення якісної системи управлінської діяльності

Завдання 3.1.1. Кадрова політика

3.1.1.1. Формування штату закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису

Директор

+

+

+

+

+

 

3.1.1.2. Забезпечення достатнього рівня володіння педагогічними працівниками інноваційних технологій та впровадження їх в освітній процес

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

3.1.1.3. Створення умов для постійного підвищення кваліфікації, участі педагогів у експериментальній діяльності

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

3.1.1.4. Здійснення атестації педагогічних працівників відповідно до нового Положення про атестацію

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

Завдання 3.1.2. Створення атмосфери довіри, інформаційної прозорості, конструктивної співпраці між учасниками освітнього процесу та громадою

3.1.2.1. Здійснення планування роботи закладу та відстеження його результативності відповідно до Стратегії розвитку

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

3.1.2.2. Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

3.1.2.3. Здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

3.1.2.4. Створення психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивне спілкування учасників освітнього процесу та сприяє формуванню їх взаємної довіри

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

3.1.2.5. Оприлюднення інформації про діяльність закладу на відкритих загальнодоступних ресурсах

Директор,

вихователь-методист

+

+

+

+

+

 

Стратегічна ціль 4. Матеріально-технічне забезпечення

Операційна ціль 4.1. Забезпечення належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та педагогічних вимог

Завдання 4.1.1. Здійснення заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази

4.1.1.1. Поповнити фізкультурну залу спортивним інвентарем згідно Примірного переліку:

- секундомір;

- насос для накачування м’ячів;

- мотузка 15 м.;

- малі м’ячі – 15шт.;

- кошик для метання м’ячів;

- малі обручі – 15 шт.;

- баскетбольні м’ячі – 2 шт.;

- волейбольні м’ячі – 2 шт.;

- канат – 3 м.

Директор,

інструктор з фізкультури

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

4.1.1.2. Поповнити ресурсні осередки:

 - м’якими ігровими модулями;

 - сухим басейном;

 - сенсорною доріжкою;

 - світловими приладами;

 - сенсорними м’ячами різних видів.

Директор,

вихователь-методист

 

+

 

 

 

 

+

 

 

+

 

 

 

 

 

+

 

 

 

+

 

4.1.1.3. Придбати:

 - пісочницю

Директор, завгосп

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *